.

.
Ovan Svartviks sulfitfabrik - nu borta .

15 nov. 2014

Myre- H e m m a n e t -Skönsmon




Fortsatt rofyllt område?
Till vänster skymtar Sjöbergs
och till höger Kalle Westbergs villa.
Fotat 1970 när jag
var ledig från sjötjänst; kamera Pentax.

I morgon kl. 15:00 öppnas ju den nya 17 km långa E4-sträckningen Njurunda (Myre)-Skönsmon (fram till bron och med trafikplatserna Njurunda, Nolby, Stockvik). Det skall bli mycket intressant att veta hur ljudet från bilarna når olika delar av Hemmanet. Självklart skall jag åka dit och kolla och då helst måndagmorgon eller kanske t.o.m. i samband med öppningen då det ju kanske blir ännu fler bilar med nyfikna chaufförer-  än under normal högtrafik- som kommer att trafikera sträckan. Detta att den nya vägsträckningen berör ljudmiljön på Hemmanet på ett inte trevligt sätt har tillhört "trösten" att behöva flytta från "mitt" och Sjöbergs, Selins och några andras Hemmanet. Jag tror, eller hellre  sagt gissar att trösten nämnd ovan blir större.
PS Den nya bron öppnas i december.

PS2 Invigningen av nämnda sträcka skedde för några veckor sedan (jag på cykel;)